Vítejte ve světě přírodní kosmetiky Macrovita


Vyzkoušejte si přírodní kosmetiku Macrovita - VÝSLEDEK REKLAMNÍ KAMPANĚ V ČR :-))

Když jsme spouštěli kampaň pro české zákazníky, byli jsme varování, že český zákazník se chová jinak než v jiných vyspělých zemích. Říkali nám, že lidé si budou objednávat vzorky jen proto,aby mohli získat něco ZADARMO. Moc jsme tomu nechtěli věřit. Proč by někdo vynakládal tolik energie a objednával si něco, po čem netouží, nebo chtěl něco, co nemá pro něj hodnotu. Naše kampaň měla 3 kroky.

 

  • Nabídnout lidem vzorky k vyzkoušení s očekáváním, že nám sdělí své zkušenosti. Poslali jsme okolo 500 vzorků lidem, kteří byli ochotni slíbit, že nám sdělí své zkušenosti. V této první vlně jsme nedostali od slíbených osob žádnou odpověď. Rozhodli jsme se, že některým lidem zavoláme a osobně se zeptáme na zkušenosti z přírodní kosmetikou. Se závěru jsme museli uznat, že převážná většina dotázaných respondentů využila možnost získat něco ZADARMO. Bylo zajímavé sledovat diskuze na serverech píšící o kosmetice, které jsme cíleně oslovili, a číst diskuze nad "dobou kdy byly vzorky dodány", jak "málo jich bylo odesláno" a zda "už" je ostatní dostali. Ani jeden komentář nebyl o hodnotě, účinku, či oprávněná kritika. Žel, náš optimismus a víra v českého klienta nás dostala do reality. Zaznamenali jsme, že čeští respondenti mají smysl pro humor a v dotazníku, kde byla povinnosti vyplnit telefonní číslo ( z důvodu logistiky a také z důvodu telefonického kontaktování) uváděli čísla cizích lidí, nebo neplatná čísla, či kuriozity typu "nemám telefon, telefon v opravě" a podobně. Velká část českých respondentů, která byla po požádání o vzorek o potvrzení svého emailu kliknutím na potvrzení, potvrzení neprovedla, protože zadávala neplatné emaily. Úsměvné bylo, že adresy dodání byli celkem správně. :-))

 

  • Aktivita na facebooku. V druhém kroku jsme se snažili motivovat české respondenty k malé aktivitě k získání vzorků. Přece jsme jen nemohli uvěřit tomu, že český zákazník neprojeví trochu vděčnosti za cenově nákladné vzorky, které jsme posílali zdarma. Připadalo nám, že přece český respondent chápe, co znamená poslat testovací vzorek zdarma. Od zakoupení obálek, pracovníka na balení, náklady nejen na vzorky, ale na dopravu a poštu. Nabídli jsme lidem vzorky zdarma, za velmi malou aktivitu. Jako poděkování nám měli na facebooku označit "To se mi líbí" a přihlásit se k odběru informací zaškrtnutím "dostávat upozornění". Nabídli jsme lidem, ať nám napíší na facebook jakou mají zkušenost z přírodní kosmetikou, či jiné postřehy a zkušenosti z kosmetickými přípravky. Nejzajímavější příspěvky respondentů jsme chtěli odměnit vzorky zdarma. U této kampaně jsme nepožadovali plnou registraci včetně telefonního čísla, ale jen email. Cílem kampaně bylo zjistit, kolik českých respondentů neudělá ani tento jednoduchý krok a nebude mít ochotu cokoli udělat, jako symbolické poděkování za testovací vzorky. Výsledky mluví samo za sebe. Podívejte se na facebook MACROVITA.

 

  • Kampaň část třetí - Nabídka vzorků za peníze. Stali jsme před rozhodnutím co dál. Přes to, že o vzorky žádaly většinou lidé, kteří o ně neměli zájem a mají jako svůj koníček sbírat cokoli ZADARMO,  i přes to se na nás obraceli lidé, kteří měli skutečný zájem o vykoušení přírodní kosmetiky Macrovita či Olivelia. Byli to převážně respondenti, kteří řeší akné, různé dermatologické problémy, lidé alergičtí na levnou kosmetiku, která obsahuje mnoho chemických složek, či lidé s atopickým ekzémem a lupenkou. Právě pro tyto české respondenty je přírodní kosmetika určena. Hledali jsme způsob jak tyto skutečné zájemce odlišit od vrcholového českého sportu usilovat a získání něco či něčeho ZADARMO. Na krátkou dobu jsme vyzkoušeli třetí krok a nabídli jsme českým respondentům možnost získat vzorky za peníze rovnající se nákladům na celý proces odesílky vzorků ke klientům s informací, že jim částka bude odečtena v první oficiální objednávce.  A hned bylo možné poznat kdo má či nemá skutečný zájem o kvalitní přírodní kosmetiku. Zaznamenali jsme několik na jedné ruce sečtených českých respondentů, kteří byli ochotni zaplatit za vzorky.

 

 

Celkové vyhodnocení kampaně a další postup reklamních kampaní pro Českou republiku

Z chování českých respondentů jsme po vyhodnocení přistoupily k tomuto opatření. Ano, český respondent má zájem o vzorky zdarma. Abychom zamezili posílání testovacích vzorků českým respondentům mající motivaci získat cokoli ZADARMO a dostalo se na respondenty kteří řeší kosmetické problémy, budou testovací vzorky omezeny na tyto klienty. Vzhledem k administrativě při rozesílání testovacích vzorků za finanční částku, ustupujeme od tohoto kroku. Naopak jsme se rozhodli podpořit v České republice ty, kteří řeší různé dermatologické či kožní problémy. A to těmito kroky:

  1. Vzorky si lidé mohou objednat nadále ale "Z-DAR-MA." To znamená, že mají sice vzorky bez finančních prostředků, ale nemají je "ZA-DARMO". Budeme vysvětlovat  českým respondentům význam slov Z-DAR-MA a proč neposíláme vzorky ZA-DARMO. Český respondent by měl pochopit, že dává-li někdo něco za-darmo význam českého slova naznačuje, že darovaná věc nemá valnou hodnotu. Lidé si daru neváží, je to zkrátka za-darmo drahé. Naopak dostanete-li něco ZDAR-MA, dar má pro obdarovaného přidanou hodnotu, má zdar a úspěch.
  2. Vzorky budeme posílat jen lidem, kteří projeví skutečný zájem o vyzkoušení testovacích vzorků Macrovita a Olivelia. Skutečný zájem projeví český respondent tím, že sám dobrovolně označí facebookové stránky "To se mi líbí" a označí si "Dostávat upozornění". Tímto jednoduchým krokem projeví své svobodné rozhodnutí získat vzorky Z-DAR-MA. Cílem tohoto kroku není podporovat facebook a ani není cílem získat více fanoušků. Na druhé straně na firemním facebooku bude komunita lidí, kteří mají opravdový zájem o testovací vzorky a zaměříme svou pozornost na skupinu respondentů, kteří řeší skutečné kožní či dermatologické problémy.
  3. Výběr vzorků bude vybírán podle skutečné potřeby klientů a to aktivitou na firemním facebooku. Nejedná se o like či označení " To se mi líbí", ale o sdělení osobních zkušeností z kosmetickými přípravky, vyplnění dotazníků a průzkumu společnosti Macrovita.cz. Klienti budou každý měsíc vybírání, cíleně osloveni a budou jim nabídnuty přesně takové vzorky o které mají zájem, či na základě reakcí v diskuzi, anebo jako poděkování za vyplnění marketingového průzkumu.
  4. U českých respondentů kteří nemají facebook, nabídneme v emailové komunikaci českým respondentům možnost napsat nám svůj anonymní příběh s kosmetickými přípravky. Tento příběh uveřejníme na facebooku a blogu. Každý měsíc vybereme nejzajímavější příběhy a ZA-DAR (aktivitu) je oceníme vzorky zdarma.
  5. Od října 2014 rozšiřujeme reklamní kampaň o možnost získat nejen testovací vzorek zdarma, ale budeme vybírat české klienty a pošleme jim plnohodnotný kosmetický přípravek k testování. Z aktivních českých respondentů na facebooku uzavřeme interní spolupráci. Budeme vybírat české respondenty trpící určitým kosmetickým problémem a zařadíme je studie. Za tímto účelem vznikl Klub Macrovita. Studie bude anonymní a bude podmíněna konkrétními kroky, které se kluboví členové dozví dostatečně předem.

 

Všem kteří se podíleli na celkové kampani děkujeme a přejeme mnoho úspěchů při výběru kosmetických přípravků. Uvidíme se na firemním facebooku Macrovita.

 

Marketingový manažer  - Vavřík